About Store Forum Documentation Contact



Post Reply 
Loadings
Author Message
Phenixer Offline
Member

Post: #1
Loadings
I'm not able to manage where to put a Loading Screen when I load my World. How can I do this?

And when I download new versions of the Engine, all the samples are out of date and doesn't work..
04-09-2009 04:16 AM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Esenthel Offline
Administrator

Post: #2
Re: Loadings
The option to make a loading screen will be developed soon with a tutorial.

When you're downloading the engine are you copying the headers and lib file to the Visual Studio folder? you can launch Autoupdate tool which will copy the files automatically (if you specify the path to the Visual Studio).
04-09-2009 10:51 AM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Phenixer Offline
Member

Post: #3
Re: Loadings
Yes I copy everything and it still gives me errors when I try to compile the Start , simple tutorial.

Code:
Journal de génération      Générer démarrée : Projet : Tutorials, Configuration : Debug|Win32
Lignes de commande      Création du fichier temporaire "d:\Programmation\EsenthelEngineSDK\Tutorials\Debug\RSP00000229162156.rsp" avec pour contenu
[
/OUT:"Tutorials.exe" /INCREMENTAL /MANIFEST /MANIFESTFILE:"Debug\Tutorials.exe.intermediate.manifest" /MANIFESTUAC:"level='asInvoker' uiAccess='false'" /NODEFAULTLIB /DEBUG /PDB:"d:\Programmation\EsenthelEngineSDK\Tutorials\Tutorials.pdb" /SUBSYSTEM:WINDOWS /OPT:NOREF /OPT:NOICF /DYNAMICBASE /NXCOMPAT /MACHINE:X86 wininet.lib winmm.lib libcmt.lib psapi.lib ws2_32.lib imm32.lib oldnames.lib dinput8.lib dsound.lib d3d9.lib d3dx9.lib dxguid.lib EsenthelEngine.lib  kernel32.lib user32.lib gdi32.lib winspool.lib comdlg32.lib advapi32.lib shell32.lib ole32.lib oleaut32.lib uuid.lib odbc32.lib odbccp32.lib

".\Debug\00 - Start.obj"

".\Debug\resource.res"

".\Debug\stdafx.obj"

".\Debug\Tutorials.exe.embed.manifest.res"
]
Création de la ligne de commande "link.exe @d:\Programmation\EsenthelEngineSDK\Tutorials\Debug\RSP00000229162156.rsp /NOLOGO /ERRORREPORT:PROMPT"
Fenêtre Sortie      Édition des liens en cours...
00 - Start.obj : error LNK2019: symbole externe non résolu "void __cdecl Esenthel::PakAdd(char *,struct Esenthel::Secure *,int)" (?PakAdd@Esenthel@@YAXPADPAUSecure@1@H@Z) référencé dans la fonction "void __cdecl InitPre(void)" (?InitPre@@YAXXZ)
00 - Start.obj : error LNK2001: symbole externe non résolu "struct Esenthel::Application Esenthel::App" (?App@Esenthel@@3UApplication@1@A)
00 - Start.obj : error LNK2001: symbole externe non résolu "struct Esenthel::Keyboard Esenthel::Kb" (?Kb@Esenthel@@3UKeyboard@1@A)
00 - Start.obj : error LNK2019: symbole externe non résolu "public: static void __cdecl Esenthel::Display::clear(unsigned int)" (?clear@Display@Esenthel@@SAXI@Z) référencé dans la fonction "void __cdecl Draw(void)" (?Draw@@YAXXZ)
00 - Start.obj : error LNK2019: symbole externe non résolu "public: static void __cdecl Esenthel::DisplayDraw::text(struct Esenthel::TextDS &,float,float,char *,int)" (?text@DisplayDraw@Esenthel@@SAXAAUTextDS@2@MMPADH@Z) référencé dans la fonction "public: static void __cdecl Esenthel::DisplayDraw::text(float,float,char *,int)" (?text@DisplayDraw@Esenthel@@SAXMMPADH@Z)
00 - Start.obj : error LNK2001: symbole externe non résolu "struct Esenthel::TextDS Esenthel::Text_ds" (?Text_ds@Esenthel@@3UTextDS@1@A)
stdafx.obj : error LNK2019: symbole externe non résolu "float __cdecl Esenthel::LerpR(struct Esenthel::Vec2 &,struct Esenthel::Vec2 &,struct Esenthel::Vec2 &)" (?LerpR@Esenthel@@YAMAAUVec2@1@00@Z) référencé dans la fonction "float __cdecl Esenthel::LerpRS(struct Esenthel::Vec2 &,struct Esenthel::Vec2 &,struct Esenthel::Vec2 &)" (?LerpRS@Esenthel@@YAMAAUVec2@1@00@Z)
stdafx.obj : error LNK2019: symbole externe non résolu "double __cdecl Esenthel::LerpR(struct Esenthel::VecD2 &,struct Esenthel::VecD2 &,struct Esenthel::VecD2 &)" (?LerpR@Esenthel@@YANAAUVecD2@1@00@Z) référencé dans la fonction "double __cdecl Esenthel::LerpRS(struct Esenthel::VecD2 &,struct Esenthel::VecD2 &,struct Esenthel::VecD2 &)" (?LerpRS@Esenthel@@YANAAUVecD2@1@00@Z)
stdafx.obj : error LNK2019: symbole externe non résolu "float __cdecl Esenthel::LerpR(struct Esenthel::Vec &,struct Esenthel::Vec &,struct Esenthel::Vec &)" (?LerpR@Esenthel@@YAMAAUVec@1@00@Z) référencé dans la fonction "float __cdecl Esenthel::LerpRS(struct Esenthel::Vec &,struct Esenthel::Vec &,struct Esenthel::Vec &)" (?LerpRS@Esenthel@@YAMAAUVec@1@00@Z)
stdafx.obj : error LNK2019: symbole externe non résolu "double __cdecl Esenthel::LerpR(struct Esenthel::VecD &,struct Esenthel::VecD &,struct Esenthel::VecD &)" (?LerpR@Esenthel@@YANAAUVecD@1@00@Z) référencé dans la fonction "double __cdecl Esenthel::LerpRS(struct Esenthel::VecD &,struct Esenthel::VecD &,struct Esenthel::VecD &)" (?LerpRS@Esenthel@@YANAAUVecD@1@00@Z)
stdafx.obj : error LNK2019: symbole externe non résolu "float __cdecl Esenthel::LerpR(struct Esenthel::Vec4 &,struct Esenthel::Vec4 &,struct Esenthel::Vec4 &)" (?LerpR@Esenthel@@YAMAAUVec4@1@00@Z) référencé dans la fonction "float __cdecl Esenthel::LerpRS(struct Esenthel::Vec4 &,struct Esenthel::Vec4 &,struct Esenthel::Vec4 &)" (?LerpRS@Esenthel@@YAMAAUVec4@1@00@Z)
stdafx.obj : error LNK2019: symbole externe non résolu "double __cdecl Esenthel::LerpR(struct Esenthel::VecD4 &,struct Esenthel::VecD4 &,struct Esenthel::VecD4 &)" (?LerpR@Esenthel@@YANAAUVecD4@1@00@Z) référencé dans la fonction "double __cdecl Esenthel::LerpRS(struct Esenthel::VecD4 &,struct Esenthel::VecD4 &,struct Esenthel::VecD4 &)" (?LerpRS@Esenthel@@YANAAUVecD4@1@00@Z)
stdafx.obj : error LNK2019: symbole externe non résolu "void * __cdecl Esenthel::Alloc(unsigned int)" (?Alloc@Esenthel@@YAPAXI@Z) référencé dans la fonction "void * __cdecl operator new(unsigned int)" (??2@YAPAXI@Z)
stdafx.obj : error LNK2019: symbole externe non résolu "void __cdecl Esenthel::Free(void * &)" (?Free@Esenthel@@YAXAAPAX@Z) référencé dans la fonction "void __cdecl operator delete(void *)" (??3@YAXPAX@Z)
Tutorials.exe : fatal error LNK1120: 14 externes non résolus
Résultats      Le journal de génération a été enregistré à l'emplacement "file://d:\Programmation\EsenthelEngineSDK\Tutorials\Debug\BuildLog.htm"
Tutorials - 15 erreur(s), 0 avertissement(s)
04-25-2009 06:17 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Esenthel Offline
Administrator

Post: #4
Re: Loadings
could you try selecting Visual Studio "Rebuild" option ?
If that won't help please exit Visual Studio, launch Esenthel Engine tool Autoupdate (it should also copy the headers and lib file to the VS)
then relaunch the VS, and again please select Rebuild.
04-25-2009 06:56 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Post Reply